Το βασικό θέμα όταν φτιάχνεις μόνος σου τις πλακέτες που χρειάζεσαι, είναι να τις ελέγξεις. Η διαδικασία της μεταφοράς του κυκλώματος στην πλακέτα με τον ένα ή τον άλλο τρόπο γίνεται αλγοριθμικά μετά από κάποιες φορές. Έτσι λοιπόν θα σας δείξω τον τρόπο που ακολουθώ για να τις ελέγχο μετά την εμφάνιση και την κόλληση. Δεν είναι και τίποτα τρομερό, απλά σκέφτηκα ότι ίσως βοηθήσει κάποιους που είναι στην αρχή.
Αφού έχουμε φτιάξει την πλακέτα μόνοι μας, τότε σίγουρα έχουμε και τα αντίστοιχα αρχεία. Αυτό που θα χρειαστούμε είναι το αρχείο εικόνας με το τυπωμένο κύκλωμα. Το "κόλπο" είναι πολύ απλό. Το φορτώνουμε σε ένα πρόγραμμα ζωγραφικής και αφού το αντιστρέψουμε ώστε να έχει την ίδια διεύθυνση με την πλακέτα μας αρχίζουμε να ζωγραφίζουμε :)
Για αρχή κάνουμε τον έλεγχο για τυχόν βραχυκυκλώματα μετά από την εμφάνιση της πλακέτας. Πέρνουμε λοιπόν το πολύμετρό μας και ελέγχουμε τις διαδρομές και της πλακέτας όπως και μεταξύ γείωσης και τροφοδοσίας, κτλ...
Όταν βρούμε κάποιο πρόβλημα, βραχυκύκλωμα ή κατεστραμμένη διαδρομή τότε στη ζωγραφική το σημειώνουμε με κάποιο χρώμα πάνω στο σχέδιο του τυπωμένου. Προτιμώ να σημειώνω με κόκκινο τα σημεία που χρειάζονται φτιάξιμο και με πράσινο, εκείνα τα οποία έφτιαξα, έτσι ώστε να ξέρω τι ακριβώς έχω πειράξει επάνω στην πλακέτα για πιθανά μελλοντικά προβλήματα. Όταν τελειώσετε με αυτή τη διαδικασία, έχετε συνολική επίβλεψη της κατάστασης και είτε μπορείτε να αρχίσετε απ' ευθείας την επιδιόρθωση είτε μπορείτε να την αφήσετε για αργότερα.
-->
Αφού έχουμε φτιάξει την πλακέτα μόνοι μας, τότε σίγουρα έχουμε και τα αντίστοιχα αρχεία. Αυτό που θα χρειαστούμε είναι το αρχείο εικόνας με το τυπωμένο κύκλωμα. Το "κόλπο" είναι πολύ απλό. Το φορτώνουμε σε ένα πρόγραμμα ζωγραφικής και αφού το αντιστρέψουμε ώστε να έχει την ίδια διεύθυνση με την πλακέτα μας αρχίζουμε να ζωγραφίζουμε :)
Για αρχή κάνουμε τον έλεγχο για τυχόν βραχυκυκλώματα μετά από την εμφάνιση της πλακέτας. Πέρνουμε λοιπόν το πολύμετρό μας και ελέγχουμε τις διαδρομές και της πλακέτας όπως και μεταξύ γείωσης και τροφοδοσίας, κτλ...
Όταν βρούμε κάποιο πρόβλημα, βραχυκύκλωμα ή κατεστραμμένη διαδρομή τότε στη ζωγραφική το σημειώνουμε με κάποιο χρώμα πάνω στο σχέδιο του τυπωμένου. Προτιμώ να σημειώνω με κόκκινο τα σημεία που χρειάζονται φτιάξιμο και με πράσινο, εκείνα τα οποία έφτιαξα, έτσι ώστε να ξέρω τι ακριβώς έχω πειράξει επάνω στην πλακέτα για πιθανά μελλοντικά προβλήματα. Όταν τελειώσετε με αυτή τη διαδικασία, έχετε συνολική επίβλεψη της κατάστασης και είτε μπορείτε να αρχίσετε απ' ευθείας την επιδιόρθωση είτε μπορείτε να την αφήσετε για αργότερα.
Έπειτα από τις κολλήσεις πρέπει προφανώς να ελέγξετε και πάλι για πιθανά βραχυκυκλώματα ή τυχόν μη καλή επαφή. Εδώ είναι που η "ζωγραφική" πραγματικά μου έλυσε τα χέρια. Αντί να τα πιάνω ένα ένα, έλεγξα μία φορά τα πάντα, τα σημείωσα και έπειτα ζέστανα το κολλητήρι και έφυγαν σχεδόν όλα τα προβληματάκια πολύ πιο γρήγορα, απ' το να ελέγχω, να κολλάω και μετά πάλι τα ίδα.
Τέλος μία μεγάλη ευκολία είναι το γεγονός ότι μπορείς να κάνεις τη μισή διαδικασία και μετά να μην ανησυχείς μην τυχόν ξέχασες κάτι. Σημειώνεις ότι βρεις και μετά ανοίγεις το αρχείο, τα βλέπεις και τα επισκευάζεις. Ενώ ακόμη και για μετ' έπειτα προβλήματα μπορείς να ανατρέξεις στο αρχείο επισκευής ας το πούμε μιας και το πιο πιθανό είναι κάποιο απ' αυτά να παραμένει ακόμη προβληματικό.
Ίσως ανεβάσω καμιά φωτογραφία σαν παράδειγμα, αν και νομίζω ότι είναι πολύ απλό.
No comments:
Post a Comment